T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ADIYAMAN / SİNCİK - Sincik İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

Ock

   Protokol, kamusal yaşamda törensel ve biçimsel davranış kuralları bütünüdür. Protokol ve sosyal davranış kurallarının amacı bireysel, kurumsal ve ulusal onuru ve saygınlığı korumaktır. Bütün yöneticiler her gün resmi yazı yazmakta ve imzalamakta; teşekkür, tebrik ve taziye mektubu göndermekte; makamlarında resmi konuk ve ziyaretçi kabul etmekte; görüşme yapmakta; iş ve nezaket ziyaretlerine katılmakta; toplantılara , törenlere, resepsiyon, kokteyl ve yemeklere katılmakta; toplantı ve törenlerde resmi konuşma yapmakta; toplantı ve törenler düzenlemekte; davet ve ziyafet vermekte; davet ve törenlerde konukları karşılamakta, ağırlamakta ve uğurlamakta; çiçek ve çelenk göndermekte; resmi ve özel otomobile binmekte; toplantı, davet ve törenlerde uygun olarak giyinmekte; kılık-kıyafeti, konuşması ve davranışlarıyla kurumunu temsil etmektedirler. Kamusal ve toplumsal yaşamda bir yöneticinin temsil yeteneği de, en çok protokol kurallarına uymasıyla ortaya çıkmaktadır. Bir yöneticinin başarısını %34 temsil niteliği (protokol), %33 bilgi ve becerisi (işi), %33 kişiliği oluşturur. Bu durumda başarı protokolde gizlidir. Bu nedenle Protokol eğitimi herkesin başarısını her alanda yüzde yüz etkileyecek çok önemli ve gerekli bir eğitimdir.  Okulumuzda da  kurumsal işleyişe önemli bir yer tutan protokol kuralları ile ilgili Okul Müdürü Ahmet KARAKUŞ tarafından seminer verildi. 


 

Ock

Okulumuzla ilgili merak edilenlerin cevaplandığı okul tanıtım broşürümüz. 

Ock

Din Öğretimi Genel Müdürlüğünün başlattığı Oku-Yorum Projesi kapsamında belirlenen beş grubun da katıldığı aylık  kitap tahlilleri yapıldı. Okul kütüphanesinde yapılan kitap tahlilleri oldukça verimli ve eğlenceli geçti.  Yapılan etkinliklerin öğrencilerin sosyal ve akademik başarılarına olumlu bir katkı sağladığı görülmektedir.

Ock

Kazanım değerlendirme sınavları bilgi, beceri, zaman kullanımını ölçmemizi sağlayan en önemli fırsatlardandır. Kaygı durumumuzu, stres faktörlerini kazanım değerlendirme sınavlarına girerek aşabiliriz. Kazanım değerlendirme sınavları, gerçek sınavın provasıdır ve öğrencileri gerçek sınava hazırlar. Biz de Sincik İmam Hatip Ortaokulu olarak öğrencilerimizin başarı durumlarını kontrol etmek amacıyla okulumuzda düzenli olarak yapılan kazanım değerlendirme sınavlarını değerlendirdik. Yapılan değerlendirmede hazırlanan istatistik tablosu da dikkate alınarak bundan sonra izlenecek yol haritası belirlendi.

Ock

   UNESCO, bu toprakların yetiştirdiği büyük erenlerimiz anısına, 2021 yılını Ahi Evran Veli, Hacı Bektaş Veli ve Yunus Emre yılı olarak ilan etti. Aynı millete mensup olmaktan gurur duyduğumuz, bizlere kardeşliği, birlik, beraberliği, dostluğu, paylaşmayı, barışı, sevgiyi ve hoşgörüyü öğütleyen Anadolu bilgelerinin ışığı, yüzyıllar geçse de insanlığın yolunu aydınlatmaya devam edecektir. Biz de bu toprakların yetiştirdiği bu büyük insanları öğrencilerimize tanıtmak amacıyla okulumuzda farklı anma etkinlikleri düzenledik.

Ara

   2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'nın amacı, ortaokul öğrenimine devam etmekte olan öğrencileri temel, sosyal ve uygulamalı bilim alanlarında çalışmalar yapmaya teşvik etmek, çalışmalarını yönlendirmek ve mevcut bilimsel çalışmalarının gelişimine katkı sağlamaktır. Okulumuzda öğrencilerimize proje hazırlarken destek olmak ve yol göstermek amacıyla bir bilgilendirme toplantısı yapıldı.

Ara

Din Öğretimi Genel Müdürlüğünün başlattığı Oku-Yorum Projesi kapsamında belirlenen beş grubun da katıldığı aylık  kitap tahlilleri yapıldı. Okul kütüphanesinde yapılan kitap tahlilleri oldukça verimli ve eğlenceli geçti.  Yapılan etkinliklerin öğrencilerin sosyal ve akademik başarılarına olumlu bir katkı sağladığı görülmektedir.

Ara

Ara

Din Öğretimi Genel Müdürlüğünün başlattığı Oku-Yorum Projesi kapsamında belirlenen beş grubun kitap tanıtımları yapıldı. Okudukları kitapları arkadaşlarına ve öğretmenlerine tanıtan öğrencilerimiz "Bu kitabı neden okumalıyız? " sorusuna cevap verdiler.

Ara

Din Öğretimi Genel Müdürlüğünün başlattığı Oku-Yorum Projesi kapsamında belirlenen beş grubun kitap tahlilleri yapıldı. Okul kütüphanesinde yapılan kitap tahlilleri oldukça verimli ve eğlenceli geçti.

Ara

   Din Öğretimi Genel Müdürlüğünün başlattığı Oku-Yorum Projesinin toplantısı yapıldı. Projede okutulacak kitapların ve grupların belirlendiği toplantıda Proje Uygulama Ekibi de belirlenerek proje başlatıldı.

Ara

Okumak Allah'ın emridir. Kur'an-ı Kerim ilk olarak "Oku" emri ile inmeye başlamıştır. Alak Suresi 1.Ayette "Oku O yaratan Rabbinin adıyla oku" denilmektedir. Yine Ankebut Suresi 45.Ayette de "Sana vahyedilen Kitabı güzel güzel oku" denilmektedir. Yüce Rabbimiz kendisine inananlara ilk davet yolu olarak okumayı göstermiştir. Hz. Peygamberimizde bilgili olmamız, topluma faydalı olmamız, hayatımızı geliştirmemiz ve dünyamızı zenginleştirmemiz için şu güzel sözlerle bize yol göstermektedir:"Faydalı olan ilim müminin yitik malıdır. Onu nerede bulursa alsın." "İlim Çin'de de olsa alınız."


  Hz. Ali efendimiz ise "Bana bir harf öğretenin kölesi olurum" demektedir. İlk emri oku olan bir dinin mensubu olarak bunun kıymet ve önemini çok iyi bilmeliyiz. Allah katında bilgi ve bilgili iman daha makbuldür.


   Okumak bilgi arayışıdır. İnsanı bilgili kılar. Okuyan, bilgili insan kendisindeki farkı görür, hissi ve fikri dünyası, ufku gelişir. Okuyan insan iyi ve sağlıklı düşünür, hızlı kararlar alır. Okumak insanın beyin ve zekâsını, anlayışını ve tecrübelerini artırır, kişilik gelişimine katkı sağlar. Okumayı sevdirmek için de çocuklarımıza kitap okuma alışkanlığı ve kitap okuma sevgisi verilmelidir. Kitap bir dosttur. O dosta yaklaşırsan sana açılır. Bilmediğimiz binlerce zenginliği bize sunar. Biz de öğrencilerimize kitap okuma sevgisi kazandırmak ve örnek teşkil etmek amacıyla her gün bir ders saatini kitap okumaya ayırdık.